Tuesday, June 21, 2011

Nukilan Untuk Diri...

Assalamualaikum...Bonjour ^_^

2 hari yang lepas aku tergerak untuk membace kembali novel Tuesdays with Morrie yang sudah 2 tahun tidak dibaca, hanya disentuh (perpindahan tempat penyimpahan...huhu)
Selepas dibace kembali,di sini aku nak qoutes 2 kata-kata indah dari novel tersebut(2 sahaja dulu)....

‎1. "Accept what you are able to do and what you are not able to do"; "Accept the past as past without denying it or discarding it"; "Learn to forgive yourself and to forgive others";" Don't assume that it's too late to get involved"

Allah memberikan setiap manusia kelebihan dan kekurangan masing-masing...Ingat itu!!!tapi, doa, usaha,then tawakkal, itu pasti!!!; segala yang berlaku kepada diri kita ada hikmah tersendiri, hanya kita perlu tersedar dari lamunan, muhasabah diri, lalu perbaiki apa yang perlu, selagi masih ada ruang dan peluang.....;Kita hanyalah manusia biasa yang tidak lepas dari melakukan kesilapan...tapi, mustahilkah untuk berubah???Renung kembali mengapa kita di SINI dan ke mana kita akan PERGI....;Memaafkan orang lain adalah perkara yang paling mulia...; Segalanya bermula dari langkah pertama...pilihlah pilihan yang tepat ^_^

2."So many people walk around with a meaningless life. They seem half-asleep, even when they're busy doing things they THINK are important. this is because they're chasing the WRONG things....DEVOTE yourself to creating something that give you purpose and meaning....
Carilah apa yang perlu kita cari berbanding apa yang mahu kita cari...jadi, fikirlah sendiri apa yang perlu kita cari...untuk keperluan di sini, juga di sana nanti....

P/s: Mengingatkan diri sendiri...Hidayah itu dari Allah, ku memohon Keberkatan dan Rahmat dariNya...

No comments: